Klachtenregeling

Indien u zich om welke reden dan ook niet goed geholpen voelt, aarzel dan niet om dit met ons te bespreken. Het is in ieders belang dat misverstanden worden opgehelderd en dat fouten zo mogelijk voor de toekomst worden voorkomen door hier lering uit te trekken. Mocht uw klacht niet zijn opgelost dan is het goed te weten dat er een onafhankelijke Klachtenregeling bestaat.

De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer 088 0229191.

Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt vinden op www.skge.nl.